Övriga Öppettider se våra sociala medier

Övriga Öppettider se våra sociala medier

Sälja Genom Oss

Kommission

Hur går det till?

Vi gör det enkelt och lönsamt för dig att sälja dina saker utan att behöva göra jobbet själv!

1. Lämna in dina varor

Anna & Pysen är en butik som säljer på kommission. Det innebär att du lämnar in dina saker till oss, och vi säljer dem åt dig mot en del av vinsten.

2. Registrera dig som kund

Vid din första inlämning registreras du som kund.

    •    Du får ett personligt konto där du kan:

    •    Följa din försäljning.

    •    Se ditt saldo.

    •    Observera att varje familj kan ha ett konto. Vi behandlar dina personuppgifter enligt gällande lagar och regler.

3. Försäljningsperiod

    •    Dina varor är till försäljning i butiken i 3 månader.

    •    För varje vara som säljs får du:

    •    30 % av försäljningspriset i kontanter, eller

    •    40 % tillbaka som butikskredit (30 % kontanter + 10 % rabatt på dina köp).

Nyhet! En mix av nytt och bytt

Vi har uppdaterat vårt koncept och erbjuder nu en spännande kombination av både begagnade och nya varor.

    •    Detta innebär att dina saker får ännu bättre chanser att hitta nya ägare.

    •    Samtidigt lockar vi fler kunder med ett bredare sortiment.

Varför välja Anna & Pysen?

    •    Flexibelt: Välj mellan kontanter eller mer värde genom butikskredit.

    •    Miljövänligt: Ge dina saker ett nytt liv och bidra till hållbar konsumtion.

    •    Lönsamt: Tjäna pengar på saker du inte längre använder och unna dig något nytt.

Gör som många andra – lämna in dina saker till Anna & Pysen och upplev hur enkelt och roligt det kan vara att sälja!

Vad händer med dina osålda varor?

Om dina varor inte blir sålda under försäljningsperioden på 90 dagar:

    1.    Hämta dina osålda varor

    •    Du har en vecka (7 dagar) efter försäljningsperiodens slut på dig att hämta dina osålda varor.

    •    Det är ditt ansvar att se till att de hämtas inom denna tid.

    2.    Om varorna inte hämtas

    •    Osålda varor som inte hämtas tillfaller butiken och ges nytt liv på andra sätt:

    •    De säljs vidare för att stödja butikens verksamhet och bidra till vårt hållbarhetsarbete.

    •    De skänks till behövande familjer, vilket gör en verklig skillnad för dem som behöver det mest.

Vi ser till att dina osålda varor kommer till nytta och sprider glädje – antingen genom att stärka butiken eller genom att hjälpa andra. Tillsammans skapar vi en mer hållbar framtid!

Utbetalning av kommission

De pengar du tjänar på din försäljning registreras på ditt kundkonto och kan användas på två sätt:

    1.    Hämta ut pengarna

    •    Välj att ta ut dina intjänade pengar i kontanter.

    2.    Använd dem i butiken

    •    Handla i butiken med dina intjänade pengar och få 10 % rabatt på alla köp – både begagnade och nya varor.

Pengarna finns kvar på ditt kundkonto tills du väljer att använda eller ta ut dem.

Hos oss får dina gamla saker nytt liv, samtidigt som du gör smarta val för plånboken och miljön. Dina föredettingar kan bli någon annans nya fynd – och du kan unna dig något nytt med extra fördelar!

Varornas skick är väldigt viktigt, lämna endast in det som du själv skulle köpa!

Hos oss är varornas skick och hållbarhet allra viktigast – lämna endast in sådant som är i mycket gott skick och som du själv skulle kunna tänka dig att köpa!

Vi tar emot:

Barnkläder: Storlek 44–140 från de flesta märken.

Obs! Vi godkänner inte varor från Shein eller Temu. Detta är en del av vårt ställningstagande för att minska miljöpåverkan och stödja bättre arbetsförhållanden.

Barnskor: Från de minsta storlekarna upp till storlek 38.

Leksaker: Säljer bra! Vi tar emot det mesta – gärna bilar, dinosaurier, lego, dockor, babyleksaker och liknande. Ej småkrafs eller reklamleksaker från exempelvis hamburgerkedjor.

Gosedjur: Endast populära karaktärer som Babblarna, Bamse, Pippi, Mumin, squishmallow etc.

Babytillbehör: Exempelvis bärselar, babygym, samt nappar och nappflaskor i obrutna förpackningar.

Större varor (i mån av plats): Kontakta oss innan du lämnar in större saker.

Regler och begränsningar:

Antal: En papperskasse per hushåll och månad.

• Större saker som inte ryms i kassen kan lämnas in separat.

Skick: Alla varor ska vara:

• Hela och rena.

• Nytvättade – vi godkänner inte otvättade plagg, detta gäller även ytterkläder.

• Högst 5 år gamla.

Säsong: Kläder ska följa aktuell säsong, men badkläder till barn tas emot året runt.

Undantag: Vi tar inte emot underkläder eller strumpor, om de inte är i obrutna förpackningar.

Så hanteras dina varor:

• Vid inlämning granskas varorna noggrant av oss.

• De varor som godkänns märks med pris och ditt kundnummer innan de placeras ut i butiken.

Prissättning: Vi sätter priserna baserat på märke, skick och efterfrågan.

Inlämning av kläder efter säsong:

     Januari 👖👚

    •    Tar vi emot: Inomhuskläder för vinter/vår.

    •    Ytterkläder: Inlämningsstopp!

    Februari–Mars 🌸

    •    Tar vi emot: Vårkläder.

    •    Inomhuskläder: Vårkläder (ej sommarkläder).

    •    Ytterkläder: Vårjackor, ofodrade regn- och skalkläder.

    •    Skor: T.ex. vattentäta sneakers, ofodrade gummistövlar m.m.

    April–Juni 🌞

    •    Tar vi emot: Vår- och sommarkläder samt vår- och sommarskor, t.ex. shorts, sommarklänningar, sandaler, sneakers m.m.

    Juli–Augusti 🍂

    •    Tar vi emot: Höstkläder.

    •    Inomhuskläder: Långärmat, fleece m.m.

    •    Ytterkläder: Ofodrade regn- och skalkläder.

    •    Skor: T.ex. stövlar, vattentäta sneakers m.m.

    September–December ❄️

    •    Tar vi emot: Vinterkläder.

    •    Inomhuskläder: Varmt, långärmat, underställ, ull, fleece m.m.

    •    Ytterkläder: Fodrade kläder, overaller, fodrade regnställ, vinterskor, fodrade gummistövlar m.m.

    •    Utklädningskläder & julkläder:

    •    Halloweenkläder 👻 och julkläder 🧑‍🎄 lämnas i en separat påse. Dessa varor hänger endast i butiken under en begränsad period!

Låt dina saker få nytt liv och hitta nya ägare – vi ser fram emot din inlämning!

Varornas skick är väldigt viktigt, lämna endast in det som du själv skulle köpa!

Vi strävar efter att vara en modern och fräsch cirkulär butik, så det är viktigt att du noggrant sorterar och rensar bort varor som är noppriga, fläckiga, trasiga eller har tappat färg och form.

Kläder

  •    Kläder ska vara nytvättade och ha en fräsch eller neutral doft. Har de legat länge i förrådet, tvätta dem gärna en gång till.

    •    Skor och stövlar ska vara noggrant rengjorda.

    •    Alla varor ska vara hela, rena, nytvättade och högst 5 år gamla. Kläder ska ha kvar storlekslappen, och om plagget har tryck ska det vara intakt.

    •    Kläder ska följa aktuell säsong, men badkläder tas emot året runt.

    •    Vi sorterar och prismärker de varor som uppfyller våra krav, medan de som inte gör det sorteras bort direkt.

Exempel på varor som sorteras bort:

    •    Urtvättade, slitna, noppriga eller fläckiga varor.

    •    Plagg med sprucket tryck eller bortklippt storlekslapp.

    •    Otvättade kläder.

Leksaker och böcker

    •    Leksaker och böcker ska vara hela, rena och fungerande.

    •    Batterileksaker ska vara testade och komma med fungerande batterier.

    •    Vi tar inte emot “småkrafs” eller leksaker och böcker från hamburgerkedjor.

    •    Gosedjur tas endast emot om de är kända och populära figurer, som t.ex. Pippi Långstrump, Greta Gris, Babblarna, Squishmallows m.m.

    •    Övriga barnartiklar och inredning ska vara i fint skick, hela, rena och välfungerande.

Övriga barnartiklar, leksaker m.m.

Leksaker och böcker ska vara hela, rena, avtorkade och fungerande. Batterileksaker ska vara testade och komma med fungerade batterier! 

Vi tar inte emot ”småkrafs” samt leksaker och böcker från hamburgerkedjor. Vi tar endast emot gosedjur i kända och populära figurer som tex. Pippi Långstrump, Greta Gris, babblarna, squishmallows m.m. 

Inredning och andra barnartiklar ska vara i fint skick, helt, rent, avtorkat och välfungerande! När vi fått in dina varor sorterar vi dessa och prismärker de varor som uppfyller våra krav, de varor som inte uppfyller kraven sorteras bort direkt*.

Vad händer med dina osålda varor?

Om dina varor inte blir sålda under försäljningsperioden på 90 dagar:

    1.    Hämta dina osålda varor

    •    Du har en vecka (7 dagar) efter försäljningsperiodens slut på dig att hämta dina osålda varor.

    •    Det är ditt ansvar att hämta dem inom denna tid.

    2.    Om varorna inte hämtas

    •    Osålda varor som inte hämtas tillfaller butiken och ges nytt liv på andra sätt:

    •    De säljs vidare för att stödja butikens verksamhet och hållbarhetsarbete.

    •    De skänks till behövande familjer, vilket gör en verklig skillnad för dem som behöver det mest.

Varor som inte uppfyller våra krav på skick och funktion sorteras bort och tillfaller Anna & Pysen AB.